دسته‌بندی نشده

پرطرفدارترین هواکش صنعتی

پرطرفدارترین هواکش صنعتی

استفاده از هواکش های صنعتی در محیط های مختلف یک امر حیاتی است زیرا با استفاده از آن ها هوا تهویه و گرمای موجود در محیط به حداقل خواهد رسید. قبل از شروع خواندن این مقاله، آیا با بهترین برند هواکش صنعتی آشناییت دارید؟ ممکن است این سوال برای شما پیش آید که از چه مدل و یا از چه جنس هواکش صنعتی برای محیط مد نظری استفاده کنم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را برای انتخاب بهترین هواکش صنعتی آشنا کنیم و رضایت کامل از محصول انتخابی را داشته باشید.

هواکش صنعتی چیست؟

هواکش صنعتی یکی از ابزارهای حیاتی در محیط های صنعتی و بزرگ می باشد که نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت هوا و حفظ سلامتی کارکنان دارد، هواکش صنعتی، هوا را در حجم زیاد و با قدرت بالا انتقال می دهد.

نحوه جریان هوا در هواکش صنعتی

نحوه جریان هوا در هواکش صنعتی بر اساس چرخش تیغه‌ها صورت می‌گیرد. این چرخش باعث افزایش سرعت و فشار استاتیک هوا می‌شود.

هواکش های صنعتی

اجزای تشکیل ‌دهنده هواکش صنعتی

اجزای تشکیل دهنده هواکش صنعتی برگرفته از: موتور، پروانه، بدنه و فریم می باشد.

1. موتور هواکش صنعتی

موتور هواکش صنعتی به عنوان قلب اصلی هواکش، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این موتور برای ایجاد جریان هوا و ایجاد فشار استاتیک در سیستم استفاده می‌شود. برای انتخاب موتور مناسب برای هواکش، باید به فشار مورد نیاز، حجم هوای مورد نیاز و اندازه سیستم توجه کرد. موتور هواکش صنعتی باید با کیفیت و قدرت کافی برای اجرای پروژه مورد نظر انتخاب شود.

2. پروانه هواکش صنعتی

پروانه هواکش صنعتی نقش اساسی در جابجایی هوا و ایجاد فشار در سیستم دارد. انتخاب پروانه مناسب برای هواکش بسیار مهم است زیرا این عامل بر توانایی انتقال هوا و کارایی سیستم تاثیر می‌گذارد. پروانه‌های با طراحی مناسب و بهینه می‌توانند به بهبود عملکرد هواکش کمک کنند.

3. بدنه و فریم هواکش صنعتی

بدنه و فریم هواکش صنعتی نقش مهمی در استحکام و پایداری این تجهیزات دارند. این اجزا باید از جنسی با کیفیت و مقاوم ساخته شده باشد تا از زنگ زدگی جلوگیری شود و عمر مفید آن بلند باشد. همچنین، برای افزایش عمر مفید هواکش، نگهداری و تعمیرات دوره ‌ای بر روی بدنه و فریم ضروری است تا از خرابی‌های ناشی از فرسایش جلوگیری شود.

هواکش صنعتی یکی از اجزای اصلی سیستم تهویه مطبوع در محیط‌های صنعتی است. عملکرد موتور هواکش صنعتی بر اساس چرخش تیغه ‌ها صورت می‌گیرد. این چرخش باعث اعمال نیرویی بر هوا می‌شود و فشار استاتیک در خروجی و ورودی هواکش ایجاد می‌کند. این تنش فشاری کمک می‌کند تا هوا به سمت خروجی جابجا شود و بتواند آلاینده‌ ها و گرما را از محیط خارج کند.

درچه مکان هایی از هواکش صنعتی استفاده می شود؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم هواکش صنعتی برای جا به جایی هوا و گاز ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این هواکش برای کارخانه جات و صنایع امروزی بسیار مهم است. از هواکش های صنعتی در بسیاری از سالن های ورزشی که بوی نامطبوع و گرما زیادی آن جا را اشغال کرده است مورد استفاده قرار می گیرد. وجود هواکش های صنعتی در برخی کارخانه ها که از گرمای بشدت بالایی برخوردار است استفاده می شود و عدم استفاده از این دستگاه سبب خرابی دستگاه های چند صد میلیونی و سپس تعطیلی و برشکستگی کارخانه خواهد شد پس داشتن هواکش های صنعتی فوق العاده حیاتی و مهم است.

  • کارخانه‌ها
  • کارگاه‌ها
  • صنایع کوچک، متوسط و بزرگ
  • استخرها
  • استخر
  • گلخانه
  • مراکز آب درمانی
  • ورزشگاه‌ها
  • رستوران
  • مراکز پخت غذا
هواکش صنعتی

کلاس بندی هواکش صنعتی

هواکش صنعتی را می توان بر اساس عملکرد و اندازه به قسمت های مختلفی تقسیم کرد. از آنجایی که برخی از مدل های این هواکش برای انجام عملکردهای خاص و تخصصی طراحی شده اند، لازم است قبل از خرید آن اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. هواکش های صنعتی بزرگ، قدرت مکش بسیار بالایی دارند و جزء گران ترین هواکش ها هستند. به طور کلی از این نظر می توان هواکش های صنعتی را به سه گروه تقسیم کرد. هواکش های گروه بالا، بزرگتر و گرانتر هستند و در مکان های بزرگ استفاده می شوند، در حالی که هواکش های کوچک در کارگاه ها و  مکان های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. این بدان معنا نیست که آنها بی کیفیت هستند، اما در یک مکان کوچک به راحتی می توانند با عملکرد تهویه به کار گرفته شوند.

AMCA یا (انجمن جنبش و جابجایی هوا) وظیفه طبقه بندی هواکش های صنعتی را بر عهده دارد و کلاس آن معمولا بر روی بسته بندی دستگاه درج می شود تا مصرف کننده بتواند تصمیم بهتری برای خرید آن بگیرد. هنگام خرید حتما مشخصات روی بسته بندی و جدول اطلاعات فنی دستگاه که در اینترنت در دسترس شماست را مطالعه کنید تا بعدا از خرید پشیمان نشوید.

انواع هواکش صنعتی

  • هواکش صنعتی پروانه ای
  • هواکش صنعتی گریز از مرکز
  • هواکش صنعتی لوله محوری
  • هواکش صنعتی پره محوری

هواکش صنعتی پروانه ای

هواکش صنعتی پروانه ای دارای 2، 4 و 6 پره هستند. تمامی  این پروانه ها به یک الکتروموتور وصل می باشد اگر این پروانه ها بزرگ تر باشند به همراه یک تسمه به موتور وصل می شوند. جنس این پره ها فلزی می باشد که برای حجم استاتیک کم مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین مزیت های هواکش صنعتی پروانه ای می توان به قیمت مناسب آن و نگهداری و تعمیرات آسان آن اشاره کرد.

هواکش صنعتی گریز از مرکز

هواکش صنعتی گریز از مرکز یکی دیگر از انواع هواکش های صنعتی می باشد. پروانه این هواکش از طریق یک محور به مجموعه تیغه ها متصل می شود و هوای بیرون را به سمت خود می کشد و با پره های خود هوا را با شدت بالا به بیرون پرتاب می کند. این نوع هواکش برای هوای مرطوب و آلودگی محیط مورد استفاده قرار می گیرد.

از مزیت های هواکش صنعتی گریز از مرکز می توان به قابلیت جا به جایی 90 یا 180 درجه، عمر بسیار بالای آن و بالا بودن حجم هوای عبوری اشاره کرد. اما این هواکش از معایبی هم برخوردار است که آن معایب برگرفته از دوره اورهال کوتاه و همچنین هواکش دارای شاسی سنگین می باشد.

انواع هواکش صنعتی

هواکش صنعتی لوله محوری

برای افزایش راندمان و فشار استاتیک، فن هایی با 4-8 پره پروانه یا ایرفویل ساده در یک محفظه استوانه ای کوتاه بدون پره های راهنما قرار می گیرند، بنابراین الگوی جریان خروجی این نوع فن چرخان است.

هواکش های لوله محوری نسبت هاب به پروانه کمتر از 50% دارند و می توانند فشار استاتیکی را به طور متوسط ​​تا 2 اینچ آب (500 پاسکال) وارد کنند. یکی از مهم ترین کاربردهای این نوع فن، استخراج هوا از مجاری کوتاه با افت فشار کم مانند کوره های خشک کن، اتاقک رنگ و سیستم های خروج دود های خطرناک است. از نظر عملکرد، تامین جریان هوای بالا در فشار استاتیکی متوسط ​​از ویژگی های این نوع هواکش می باشد

تیغه های هواکش پره محور از ایروفیل می باشد که قابلیت تنظیم کردن را دارند. نسبت هاب به پروانه بیش از 50 درصد است و لازم به ذکر است که جریان هوای کمتر و فشار استاتیکی بالاتری را دارند.

هواکش صنعتی پره محوری

هواکش صنعتی پره محوری بالاترین راندمان و فشار را در بین هواکش های محوری دارند و می توانند فشار متوسط ​​تا زیاد تا 8 اینچ (2000 پاسکال) و در برخی موارد تا 60 اینچ آب (15000 پاسکال) برای اطمینان از راندمان مکانیکی و با افزایش فشار هوا، از پره ها در ورودی و اغلب در خروجی هواکش استفاده می شود. از نظر عملکرد، هواکش های محوری پره ای عملکردی مشابه هواکش های محوری لوله ای دارند.

مزایا هواکش های صنعتی

هواکش صنعتی نقش بسزایی در بهبود شرایط محیطی و بهره وری دارد. این سیستم ها مزایای زیادی دارند که می توان به برخی از آنها اشاره کرد. هواکش صنعتی، گازها و ذرات مضری که می تواند به سلامت انسان و محیط زیست آسیب برساند را از هوا حذف می کنند.

این سیستم ها با کاهش گرما و گازهای زائد و دریافت کمک از سیستم خنک کننده، عملکرد دستگاه ها و تجهیزات صنعتی را بهینه می کنند. همچنین با کاهش میزان رطوبت در محیط، هوا را برای کارکنان بهبود می بخشد. در کل این سیستم ها منجر به افزایش بهره وری انرژی و کاهش مصرف انرژی می شود که از نظر زیست محیطی حائز اهمیت است.

بهترین برند هواکش صنعتی

هواکش های صنعتی برند های بسیاری دارند، اما در این مقاله ما به شما بهترین هواکش صنعتی یعنی هواکش صنعتی دمنده را معرفی خواهیم کرد. هواکش صنعتی دمنده به دلیل کیفیت و انواع مختلف آن طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است و همگان آن را بهترین هواکش صنعتی می نامد. هواکش دمنده بهترین و پرفروش ترین برند هواکش صنعتی می باشد.

شرکت دمنده

شرکت دمنده دارنده گواهینامه هایی اعم از ISO 9001 ، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001، مدیریت ایمنی بهداشت ISO 1002 و دارای گواهینامه رضایت مشتریان ISO 10004 می باشد. تمامی متخصصان و کارشناسان شرکت دمنده تلاش بر این دارند که محصولات با کیفیتی را وارد بازار کنند. موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور محصولات شرکت دمنده را تضمین می کنند.

انواع هواکش صنعتی دمنده

  • هواکش صنعتی سبک فلزی
  • هواکش صنعتی سنگین فلزی
  • هواکش صنعتی پروانه استیل
  • هواکش صنعتی با پروانه فلزی
هواکش صنعتی دمنده

هواکش صنعتی سبک فلزی

هواکش صنعتی سبک فلزی دمنده از مدل ها و سری های متفاوتی برخوردار است و انتخاب آن ها بستگی به نیاز شما دارد. هواکش های صنعتی سبک فلزی معمولا برای محیط هایی با دمای 40 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می گیرد و از درجه حفاظت IP44 نیز برخوردار هستند. این هواکش ها در فضاهای متوسط تا بزرگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هواکش صنعتی سنگین فلزی

هواکش صنعتی سنگین فلزی از انواع مدل های بسیار زیادی برخوردار است. این هواکش دارای سایز های 60، 70 و 80 سانت می باشند که هر کدام نسبت به ویژگی ها و قدرت خاص خود برای مکان های مختلف اعم از کارخانه ها، کارگاه ها، گلخانه ها، انبارها، رستوران ها، پارکینگ ها، آشپزخانه‌ها، انواع سیستم‌های تخلیه، حمل و نقل، سرمایش و کولدینگ، خشک سازی و حذف رطوبت ، پاک سازی هوا مورد استفاده قرار می گیرد.

هواکش صنعتی پروانه استیل

هواکش صنعتی پروانه استیل دارای مدل ها و سری های متفاوتی می باشد که انتخاب این نمونه هواکش ها بستگی به نیاز شما و محیط شما دارد. این نمونه هواکش ها کاربردهای بسیار زیادی در محیط های تجاری و صنعتی دارد. از پر فروش ترین و بهترین هواکش های صنعتی دمنده می باشد. از ویژگی های بارز هواکش صنعتی پروانه استیل می توان به : عمر طولانی، مکش بالا و استحکام فوق العاده آن اشاره کرد.

هواکش صنعتی با پروانه فلزی

هواکش صنعتی با پروانه فلزی هم مانند دیگر هواکش هایی که اشاره شد، دارای سری ها و مدل های مختلف می باشد که براساس محیطی که در نظر گرفته اید مورد استفاده قرار می گیرد. پروانه های داخل این هواکش از فلز تشکیل شده و از سرعت مکش بالایی برخوردار است.

بهترین برند هواکش صنعتی

خرید هواکش (راهنمای انتخاب و خرید)

یکی از سوالاتی که همیشه خریداران هنگام خرید هواکش دارند این است که کدام هواکش مناسب است؟ هنگام خرید هواکش دمنده مناسب، باید به چند نکته توجه کنید. پارامترهایی که در هنگام خرید هواکش باید در نظر بگیرید در ادامه به آن اشاره کرده ایم :

نوع و مدل هواکش

 مهم ترین نکته در هنگام خرید هواکش دمنده این است که در چه شرایطی از آن استفاده می شود؟ محیط خانگی است یا صنعتی؟ طبق محیط مد نظر باید مدل هواکش را انتخاب کنید.

مشخصات فنی

 پس از تعیین محیط، باید دانست که می خواهید این هواکش چقدر از هوا را باید جا به جا کند. به چه میزان قدرت جابه جایی نیاز دارید؟

سطح سر و صدا

کمترین میزان صدا از هواکش ها مربوط به هواکش های خانگی دمنده می باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

 یکی از مواردی که در خرید هواکش بسیار حائز اهمیت است، گارانتی محصول می باشد. باید از صحت گارانتی دمنده ها مطلع شوید.

نصب آسان

 با مطالعه دفترچه راهنما هواکش صنعتی دمنده، می توانید آن را به راحتی نصب کنید.

قیمت هواکش صنعتی

قیمت هواکش صنعتی یکی از عوامل مهم در انتخاب هواکش صنعتی است. اما فقط نباید بر این عامل تکیه کرد و مهم تر از قیمت، باید کیفیت و متریال استفاده شده در دستگاه هواکش، برای شما مهم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *